måndag 29 juni 2009

Scenkvällen



Jag kände för att berätta lite om scenkvällen som vi hade i lördags. Det var faktiskt riktigt trevligt, och till skillnad från "Sikta mot stjärnorna" och "Talang" som har varit namnen på scenkvällarna under Solskensläger 1, så var detta ingen tävling eftersom vi inte blev bedömda av en jury.
Vi uppträdde i den ordning vi hade skrivit upp oss på anmälningslistan vilket innebar att jag var först ut. Tyvärr hade jag haft ont i halsen dagarna innan vilket gjorde att jag var aningen nervös för hur detta skulle gå, men det gick faktiskt hur bra som helst. De följande nio numren bestod av bland annat mimande och trolleri. Alla som ställde upp var mycket duktiga. När alla hade framfört sina nummer var det dags för kvällens ansvariga ledare att ta över scenen för att spela upp ett improviserat teaterstycke. Varje "skådespelare" gestaltade antingen en person, ett föremål eller ett djur. Vi fick bland annat se en prostinna, en betjänt, en bössa och en klockkläpp. Det var även en ledare som berättade vad som skulle ske på scen och på så sätt förde handlingen framåt, exempelvis "Prostinnan står framför spegeln och grimaserar. Spegeln grimaserar tillbaka". Eftersom det var ett improviserat teaterstycke blev det väldigt spontant. Framför allt hade vi alla mycket roligt åt detta.

(Och kollar man på fotot här ovanför så ...HAHA! Äntligen har jag lyckats se bra ut på foto när jag uppträder, tidigare gånger jag har plåtats under uppträdanden på Furuboda har resultatet inte blivit tillnärmelsevis så bra som detta!)

Linda "Songbird" Wahlgren

PS. Kommentera gärna klippet nedan :) (Det är inspelat i en av Furubodas skolsalar och att spela in i en sådan miljö är inte alls samma sak som om det hade skett i exempelvis Furubodas aula, men ni får som sagt gärna komma med kommentarer. I klippet sjunger jag den låt jag sjöng på scenkvällen :))

Inga kommentarer: